Accessibility tools panel
X

Karolina Karczmarek

Karolina Karczmarek

Psycholog dziecięcy, certyfikowany trener TUS, terapeuta metody SI

Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia na Uniwersytecie Wrocławskim
oraz przygotowanie pedagogiczne podyplomowo. Od czterech lat jest zatrudniona
na stanowisku psychologa w Przedszkolu Integracyjnym Nr 93 we Wrocławiu, gdzie prowadzi terapię psychologiczną, grupowe zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
oraz zajęcia terapeutyczne z elementami SI. Pracowała także z młodzieżą zapewniając wsparcie w ramach konsultacji indywidualnych w Zespole Szkół Nr 18 we Wrocławiu.

W pracy zajmuje się przede wszystkim młodszymi dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i afazją, nadpobudliwością psychoruchową oraz zaburzeniami emocjonalnymi
i zachowania, a także niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.

Doświadczenie zawodowe zdobywała również na stażu w Centrum Neuropsychiatrii NEOROMED oraz podczas praktyk i warsztatów psychoedukacyjnych prowadzonych
w placówkach oświatowych. Ukończyła szkolenia z zakresu: Treningu Umiejętności Społecznych (certyfikat MEN #5/TUS20WEB12/2020), Terapii Integracji Sensorycznej I i II stopnia, Terapii Ręki, Porozumienia bez Przemocy (NVC), Skali Inteligencji Stanford-Binet 5 oraz PEP-3-PL. Laureatka nagrody Prezydenta Wrocławia za znaczące osiągnięcia dydaktyczne i wychowawcze w roku 2022.

Od 2021 r. współpracuje z Centrum Super-EGO, gdzie prowadzi Trening Umiejętności Społecznych z dziećmi przedszkolnymi. Od 2023 r. prowadzi diagnozę FASD.

Za fundamentalny aspekt swojej pracy terapeutycznej uważa budowanie z dzieckiem relacji opartej na wzajemnym szacunku i akceptacji. Pracuje w duchu Pozytywnej Dyscypliny.

ZAKRES usług:

  • konsultacja dzieci
  • trening umiejętności społecznych dla dzieci
  • diagnoza FASD

Kontakt:

Zobacz także

Neurotypowość, neuroatypowość, neuroróżnorodność? Co to znaczy?

Dziś coraz większą wagę przykłada się do akceptacji różnorodności, także tej w kontekście funkcjonowania ludzkiego mózgu. Pojęcia takie jak neurotypowość, neuroatypowość czy neuroróżnorodność stają się nie ...
więcej »

Cztery style przywiązania w teorii Johna Bowlby’ego i ich wpływ na życie i relacje

Doświadczenia z dzieciństwa i jakość relacji z rodzicami lub opiekunami są ściśle związane z późniejszą zdolnością człowieka do relacji interpersonalnych. Stosunek do bliskości i sposobu reagowania ...
więcej »

Jak wygląda toksyczna kobiecość?

Czy kobiecość może być przerysowana i krzywdząca? Jak wpływa na społeczne role? W tym artykule przyjrzymy się temu, czym jest toksyczna kobiecość, skąd się bierze i ...
więcej »

Dziecko Cienia i Dziecko Słońca – co to znaczy?

W głębi naszej psychiki skrywa się niezwykły świat dzieciństwa, który ma znaczący wpływ na to, kim jesteśmy dzisiaj. Wiele z naszych emocji, przekonań oraz wzorców zachowań ...
więcej »

Jak odkryć wewnętrzne dziecko? Jak z nim pracować?

Koncepcja wewnętrznego dziecka, która od lat zyskuje na popularności w psychologii, staje się często drogą do zrozumienia nie tylko naszych emocji, ale także sposobu, w jaki ...
więcej »

Poznaj cztery podstawowe potrzeby psychiczne człowieka

Potrzeby psychiczne człowieka odgrywają fundamentalną rolę w rozwoju i kształtowaniu osobowości, wpływając na zdrowie psychiczne i emocjonalne. Stanowią podstawę naszej motywacji i napęd do działania, wpływając ...
więcej »

Niska samoocena – co robić? Poznaj przyczyny i objawy

Niska samoocena to złożone zjawisko psychologiczne, które wykracza daleko poza chwilowe wahania nastroju czy poczucie niepewności. To trwałe przekonanie o swojej niskiej wartości, które wpływa na ...
więcej »

Proszę obrócić urządzenie